بهترین سیم و کابل

انتخاب سیم خوب در سیم کشی و اتصالات نقش مهمی دارد، راهنمای انتخاب بهترین سیم و کابل به شما کمک می کند تا مشخصات سیم برق خوب را بشناسید و موقع خرید دچار دگرگونی نشوید.

برندهای متفاوتی در سرتاسر جهان، اقدام به تولید سیم و کابل می کنند، حال چه چیزی این برندها را از یکدیگر متمایز می کند؟ خرید کدام سیم، از چه برندی برای ما مناسب تر است ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شاخصه های مختلفی از جمله، جنس سیم و مشخصات فنی سیم در انتخاب ما تاثیر گذار است. اگر می خواهید یک سیم خوب برای عملیات های ساختمانی و عمرانی خود تهیه کنید، ابتدا از کیفیت کلی آن شرکت اطلاع پیدا کنید، اما چگونه ؟ از کسانی که در این حرفه تجربه زیادی دارند، مشورت بگیرید.

داشتن یک راهنمای خوب و کاربلد می تواند خریدی مطمئن را برای شما عزیزان رقم بزند.

در کشور ما بسیاری از تولید کنندگان سیم و کابل وجود دارند که همگی می گویند در حرفه خود بهترینند، { اما کی میگه ماست من ترشه ؟ }

تمامی تولید کنندگان می خواهند جنس تولیدی خود را به فروش برسانند، پس از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند که به مردم بگویند، منحصر به فرد هستد.

در ادامه مطالب روش هایی را آموزش می دهیم که خودتان به تنهایی بتوانید خوب را از بد تشخیص دهید.

در انتخاب سیم و کابل باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم ؟
شما با در نظر گرفتن ویژگی هایی که یک سیم و کابل خوب دارد، می توانید بهترین سیم و کابل را برای خود تهیه کنید.

میزان فروش محصول در کشور : میزان فروش یک کابل در سطح کشور اگر بالا باشد، پس نتیجه می گیریم که آن کابل طرفداران زیادی دارد و می توان یکی از دلایل فروش بالای آن را، کیفیت مطلوب آن دانست.
داشتن گارانتی : داشتن گارانتی، یکی از مهم ترین حسن های یک برند سیم و کابل می باشد که مشتریان با اطمینان خاطر، خرید خود را انجام می دهند.( اگر سیم و کابلی گارانتی داشته باشد، صرفا به این معنا نیست که کیفیت بالایی دارد و احتمال خرابی آن وجود ندارد )
بدست آوردن نسبت تولید به فروش : اگر شما نسبت تولید به فروش یک برند را بدست بیاورید، کاملا مطمئن می شوید که این برند جنس با کیفیتی را روانه بازار می کند یا خیر. البته لازم به ذکر است که صرفا جنس با کیفیت ملاک نیست، قیمت آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت مناسب و کیفیت مطلوب می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.
نمایندگی های فروش معتبر : داشتن نمایندگی های فروش در سراسر کشور، می تواند برای خریداران بسیار مناسب باشد، چرا که در تمامی مناطق ایران می توانند خدمات دریافت بکنند و تقاضا آنها بابت خرید سیم و کابل سریع انجام می شود.
فروش در مرزهای خارجی ( صادرات ) : این را همه می دانیم که جنس های با کیفیت همیشه به کشور های دیگر هم نیز صادر می شوند. اگر برند معتبر تولید کننده سیم و کابلی، فروش برون مرزی سیم و کابل داشته باشد، به اختصار به آن می گویند کابل صادراتی، که یکی از برترین سیم و کابل های ایران می تواند جزو این محصولات صادراتی باشد.
بررسی بهترین سیم و کابل برق موجود در بازار
می خواهید بهترین سیم و کابل برق موجود در بازار را بررسی کنید ؟ نمی دانید برای فروش، کدام برند مناسب است ؟ کیفیت ساخت برایتان اولویت است ؟ می خواهید از کابل های برق برای خدمات ساختمانی خودتان استفاده کنید؟ با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین سیم و کابل موجود در بازار بپردازیم.

بهترین سیم و کابل برق موجود در بازار باید از مشخصات فنی خوبی هم برخوردار باشد.

هر سیم برق خوبی دارای مشخصات فنی زیر می باشد.

دامنه حرارتی در حالت نصب ثابت
دامنه حراراتی در حالت خم شو
جریان مجاز و حداکثر جریان عبور برق
کلاس هادی
تعداد رشته های بکار رفته در سیم و کابل
دامنه حرارتی در حالت نصب ثابت
دامنه حرارتی در حالت نصب ثابت یکی از ویژگی های فنی سیم ها و کابل های برق می باشد.

اگر قرار باشد سیم و کابل در مکانی مانند لوله های خرطومی و یا محلی ثابت که در آینده تکان نمی خورند، نصب شود، باید مقدار دامنه حرارتی آنها را در حالت نصب ثابت بدانید تا در دمای ثابت محل نصب شده سیم، دچار مشکل نشوید.

دامنه حراراتی در حالت خم شو
این ویژگی مربوط به دامنه حرارتی است که سیم می تواند در بیشترین دما و کمترین دما نصب شود.

در جریان نصب سیم و کابل، آنها خم می شوند و تغییر جهتی پیدا می کنند، با داشتن استاندارد دامنه حرارتی در حالت خم هیچ مشکلی برای سیم و کابل شما بوجود نمی آید.

جریان مجاز و حداکثر جریان عبور برق
در کابل ها و سیم های برق به هیچ عنوان نباید حداکثر استاندارد جریان عبور برق را در نظر گرفت.

در سیم و کابل همواره باید جریان مجاز در حال عبور از آن باشد.

کاربرد اصلی سیم ها و مشخصات فنی آنان، بر روی عایق سیم و کابل، با علامت های مخصوص نوشته می شود. اطلاع از این علامت ها در انتخاب و خرید سیم و کابل امری ضروری می باشد.

کلاس هادی
کلاس هادی از اصلی ترین مشخصاتی می باشد که باید یک کابل برق، آن را دارا باشد.

از فلزاتی داخل سیم و کابل ها برای رسانای جریانات برق استفاده می شود، مانند : آلمینیوم، آهن و مس.

هر یک از این فلزات دارای شکلی هستند که هر کدام دارای کلاس مختص به خود می باشند. این کلاس ها در دسته بندی هایی همچون، مفتول، نیمه مفتول و افشان قرار می گیرند.

موارد ذکر شده تاثیر مستقیمی بر روی قیمت سیم و کابل دارد.

تعداد رشته های بکار رفته در سیم و کابل
تعداد رشته های بکار رفته در سیم و کابل های افشان، از اهمیت بالایی برخوردارند که بتوانند جریان برق را به خوبی عبور دهند و همیشه باید حواستان باشد که در جدا کردن عایق از سیم، رشته سیم های بکار رفته را قطع نکنید.

نام و مشخصات سیم ها
سیم ها انواع مختلفی دارند که در صنعت برق و الکتریکی، با نام های مختلفی شناخته می شوند.

حرف N : حرف N نام سیم هایی است که در ساخت آنها از مس نرم شده استفاده می شود و جزو سیم های استاندارد VDE آلمان می باشند.
حرف y : سیم هایی که با حرف Y شناخته می شوند، دور هر رشته سیم آنها، عایق PVC وجود دارد.
حروف Z و S : سیم هایی که در عملیات های مخصوص برق کشی استفاده می شوند با این عبارات نام گذاری شده اند.
حرف F : سیم هایی که بسیار نرم هستند با این عبارت شناخته می شوند.
حرف A : سیم هایی مناسب برای قرار گرفتن در داخل لوله ها می باشند.
حرف M : سیم هایی که در برابر رطوبت مقاوم باشند، با حرف M شناخته می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *